تبلیغات
متن ترانه ها،متن آهنگ - شرایط گزینش یک خواننده در زمینه موسیقی پاپ از نظر کوروش یغمایی
تبلیغات

موضوعات
مرتضی اشرفی(1)
علی لهراسبی(3)
مهدی مقدم(1)
احسان تهرانچی(1)
سینا حجازی(2)
احمد غیاثوند(1)
حامد همایون(7)
محمد رشیدیان(1)
قاسم افشار(2)
گروه دنگ شو(3)
علی زند وکیلی(1)
میلاد بابایی(1)
میثم ابراهیمی(1)
محمدرضا گلزار(2)
محمدرضا فروتن(2)
حامد محضرنیا(1)
مهدی احمدوند(12)
عماد طالب زاده(4)
احسان وحیدپور(4)
مجید خراطها(4)
حامد زمانی(1)
مجید اخشابی(4)
دیگر خوانندگان(31)
حجت درولی(30)
امیر تتلو(3)
محسن ابراهیم زاده(4)
شهرام شکوهی(4)
گروه سون(10)
متن البوم های جدید(5)
کلیپ گیتار(3)
اهنگ های قدیمی(14)
دانلود کتاب اشعار شاعران(3)
احسان خواجه امیری(51)
اخبار دنیای موسیقی(25)
ایرج(11)
ابی(20)
اکورد گیتار خوانندگان(83)
بخش ویژه دانلود MP3(38)
بنان(4)
بنیامین(9)
پویا بیاتی(15)
بابک جهانبخش(40)
جلال تاج اصفهانی(1)
حمید حامی(6)
حمید عسگری(30)
حسین قوامی(2)
حسین پناهی(3)
خشایار اعتمادی(7)
داریوش(59)
دانلود50سال موسیقی ایرانی(30)
دانلود کنسرت(13)
روزبه نعمت اللهی(10)
رستاک(6)
رضا صادقی(17)
رضا یزدانی(28)
سید جواد بدیع زاده(6)
سالار عقیلی(4)
سیروان خسروی(13)
سیاوش قمیشی(11)
سعید شهروز(8)
ستار(13)
شهیار قنبری(5)
شکیلا(7)
شهرام ناظری(15)
شادمهر عقیلی(19)
علیرضا عصار(5)
عباس مهرپویا(1)
شاهکار بینش پژوه(2)
علیرضا افتخاری(3)
علی رضا قربانی(21)
عماد رام(20)
عارف(3)
فریدون فرخزاد(1)
فرامرز اصلانی(17)
فرزاد فرزین(22)
فرهاد مهراد(9)
فریدون فروغی(38)
کورس سرهنگ زاده(11)
گروه رستاک(6)
گلچین آهنگ ها(15)
گروه کیوسک(28)
گروه اریان(12)
گوگوش(24)
لیلا فروهر(11)
مرتض پاشایی(3)
مهدی یراحی(1)
محمد علیزاده(14)
محسن یگانه(29)
مازیار فلاحی(37)
مستان و همای(28)
محمد اصفهانی(11)
معین(82)
محسن چاووشی(34)
محمد رضا شجریان(7)
ناصر عبداللهی(24)
نقد و بررسی ترانه ها و البوم ها(7)
هایده(26)
همایون شجریان(87)
یاس(1)

آرشیو

::. اسفند 1395
::. بهمن 1395
::. دی 1395
::. آذر 1395
::. مرداد 1395
::. اسفند 1394
::. بهمن 1394
::. دی 1394
::. آبان 1394
::. شهریور 1394
::. دی 1393
::. اسفند 1392
::. بهمن 1392
::. دی 1392
::. آذر 1392
::. آبان 1392
::. مهر 1392
::. شهریور 1392
::. مرداد 1392
::. تیر 1392

همه آرشیوها

نویسندگان
مهدی «1289»
یاسین «48»
بهنام خیری «4»

آمار وبلاگ
http://emto2.persiangig.com/b/top_users.png کل بازدید:
http://emto2.persiangig.com/b/member.png بازدید امروز :
http://emto2.persiangig.com/b/member.png بازدید دیروز :
http://emto2.persiangig.com/b/member.png بازدید ماه قبل :
http://emto2.persiangig.com/b/member.png تعداد نویسندگان :
http://emto2.persiangig.com/b/SubCat-48.png تعداد کل مطالب :


پست ثابت

کاملترین نمونه سوالات اصلی آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی و داخل شهری چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم

شرایط گزینش یک خواننده در زمینه موسیقی پاپ از نظر کوروش یغمایی
مدتی ست «کوروش یغمایی» صحبت ها و مقطه نظراتش را درباره اوضاع و احوالات روز موسیقی در کشور، به صورت اینترنتی منتشر می کند و یاددداشت های قبلی ایشان نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این هنرمند باسابقه که سالهاست انتشار آلبوم جدیدش «ملک جمشید» به دلایل نامعلوم میسر نشده، شب گذشته در جدیدترین اظهاراتش، باز هم به سیستم کنونی رواج پیدا کرده در چارت مدیریتی کلان موسیقی در کشور اشاره کرده است. این یادداشت را به نقل از صفحه و سایت «کوروش یغمایی» می خوانید:

«تا آنجا که می دانیم موسیقی دانان در گذشته از طرف دربار و یا اشراف حمایت می شده اند. اما با تحولات معاصر دو مرجع قانونی ( وزارت ارشاد ، رادیو و تلویزیون ) نسبت به حفظ و توسعه فرهنگ موسیقی مسئولیت دارند، اما بر پایه آنچه که در گذشته رخ داده است به نظر می رسد خط مشی اصلی موزیک پاپ بدست دلالان و... انجام می گیرد. همین امروز پیامی به تلفن همراه من آمدکه متن آن (تولید آلبوم موسیقی برای شما با شرایط ویژه.... با شماره تلفن ) بود از این آگهی ها همواره و به میزان بسیار زیاد حتی با دادن تضمین در روزنامه ها و... چاپ می شود که نشانگر فروپاشی و بی در وپیکر بودن این هنرمی باشد. در این بازارهای تجاری ده ها آهنگ و ده ها شعر فقط از نظر قیمت طبقه بندی و به حراج گذاشته شده اند و هر مشتری فقط بر پایه میزان بضاعت مالی خود آنها را می خرد. نتیجه آنهم هم اکنون روبروی ما قرار دارد و آنها را می شنویم . این در حالی است که با چند آزمایش و آزمون ابتدایی می توان به ساختارشخصیتی و فرهنگی وهنری این بازارها وهمچنین میزان آگاهی به هنرموسیقی احتمالی آنها پی برد که با داشتن کدام پشتوانه و پیشینه ارزشمند ادبی ، فرهنگی ، هنری (که اساس و پایه های اولیه تولید این آثار فرهنگی می باشد) شعر و آهنگ را گزینش و تلفیق و اجرا و تولید می کنند. آیا اصلا تولید چنین کار فرهنگی چند بعدی مهمی را (نماد موزیک کشوردر جهان) چه مرجعی به اینان سپرده که اینان اینگونه برای فرهنگ موزیک جوانان کشور آزادانه و گستاخانه تبلیغ و فرهنگ سازی (!) می کنند.

البته این روندی است که با استانداردهایی در کشورهای دیگرجهان هم توسط کمپانی ها و.... اجرا می شود و در آنجا هم شاهد تولید بعضی کارهای بی ارزش هستیم اما نکته بسیار مهم آن است که آنها دارای پیشینه و پشتوانه پر ارزش و بویژه ثبت شده موزیک بنیادی متعلق به خود هستند واین فرم موزیک های زود گذر، آنچنان آسیبی به اصل و ریشه موزیک آنها وارد نمی کند . اما متاسفانه موزیک سنتی ومحلی (فولکلور) ما شفاهی می باشد و باگسترش و تبلیغ این فرم های بی ارزش، هرروز بیشتر با خطر فراموش شدن موزیک سنتی و محلی خودمان که بنیان و نشان و ریشه هویت ما می باشد نزدیک و نزدیکتر می شویم.

به باورمن تا هنگامی که تبلیغات گسترده و مخاطبان ناآگاه از این روند حمایت می کنند و تا مراجع مربوطه هم فکری برای این فاجعه فرهنگی بنیان برانداز نکنند راهنمایی ها و آگاهی های من هم سود واثر بنیادی نخواهد داشت و براین پایه بارها به این فکر افتاده ام که کوله بار موزیک خود را ببندم وبا این وضعیت غیر قابل تحمل ( دست کم برای من که دیگر آبرویی برای ما نگذاشته)، خداحافظی کنم و مانند دیگران پی کار خود بروم . اما از سوی دیگر خیال و آرزویی که برای پیشرفت و سربلندی کشورم که همواره در سرم بوده است مانع از اجرای این تصمیم شده و لیکن میزان تحمل هر کس هم اندازه ای دارد. در این هنگام که ناگزیر در سراشیبی پرتگاهی رسیده ایم که بنظر می رسد گریزی از این خودکشی فرهنگی نیست، خوشحالم از این که مانند همیشه حرف هایی را که دیگران می دانسته و نگفته اند ، به روشنی گفته ام واگر هنوز هم کسانی بر پایه منافع شخصی در برابر از دست دادن فرهنگ کشور نمی خواهند این فروپاشی را در زمینه این هنر بپذیرند مهم نیست. زیرا « همواره می توان کسی را که در خواب است بیدارکرد اما هرگز نمیتوان کسی را که خودش را به خواب زده بیدارکرد... ».

روزی پیرمردی دانا ازمیان شهری می گذشت ، به ناگاه دید جوانی بر روی جوی خم شده و با دهان مشغول نوشیدن آب است. پیرمرد برای اینکه با روش ساده ای به او بفهماند کارش اشتباه می باشد و برایش زیان آوراست ، ایستاد و به او گفت: جوان ، این طورآب نخور، عقلت کم می شود. جوان سرش را بسوی پیرمرد برگرداند و گفت: عقل چیست؟ پیرمرد بلا درنگ گفت:آقا جان خداحافظ شما !!!!!!! و به راهش ادامه داد.

در این جا بد نیست شعر یغمای جندقی جد خودم را برای کسانی که گوششان به این حرفها بدهکار نیست یادآور شوم:

گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته بجایی نرسد ، فریاد است

در آخر باید بگویم که ازاینکه با خواندن یادداشت های شما دوستان مهربان متوجه شدم که همه شما به این باور رسیده اید که منهای استثناها هیچکدام از اینها در جایگاه شایسته یک خواننده قرار نمیگیرند بسیار خوشحال شدم . چون همین آگاهی ، بسیاری از گمراهی های دیگر را هم برطرف می سازد. همچنین با قدردانی از همه هنرمندانی که هنوز با شایستگی در جایگاه یک هنرمند واقعی هنر خود را حفظ کرده اند و آلوده این دار و دسته ها نشده اند ، تاریخ همواره جایگاه شما را بیاد خواهد داشت. به باور من هرشخص برپایه بیوگرافی خود (1- فرهنگ خانواده 2- میزان و نوع و رشته تحصیلات 3- پیشه(شغل) 4- پیوند با دیگر گروه ها وطبقات اجتماعی ویژه) موزیک درخور خود رامی پسندد و گوش می کند و بر پایه عادت ازآن لذت هم می برد.

مثلا در کشور- شهر تهران با این درهم آمیختگی فرهنگی وطبقاتی و.... بسیار بسیار دشوار است که بتوان در یک آلبوم همه را راضی نگهداشت . اما همواره کوشش من برآن بوده وهست « برپایه تجربیات شخصی در موزیک و بویژه آموخته های رشته تحصیلی ام » تا آنجا که امکان دارد بتوانم نیازها و خواسته های همه را در قالبی ماندگار و بویژه استاندارد که شایسته فرهنگ این سرزمین باشد عرضه کنم .

در آخر شعر معروف حافظ بزرگ را که نشان از نگاه جامعه شناسانه او به جامعه دارد و همچنین با گفتگوی ما هم پیوند دارد برای شما یادآور می شوم.

تو مو می بینی و من پیچش مو
توابرو ، من اشارتهای ابرو

در زمینه آزمایش و گزینش برای آغاز آواز خواندن به باورمن حنجره نوعی ساز است که استفاده از آن برای آواز خواندن در فرم ها و سبک های گوناگون نیاز به استادی درهمان فرم و سبک دارد تا از تکنیک های لازم وکافی مانند (سولفژ، ریتم ، بیان کردن هنرمندانه حس واژه های شعر) و همچنین آشنایی و یادگیری فرم موزیکی که در آن سبک آواز خوانده می شود بهره مند گردند. باید اضافه کنم که اگرخواننده ای موزیسین باشد بسیاری از مشکلات یاد گیری دراین زمینه خود بخود حل می شود و سازبرای او یک نوعی استاد محسوب می شود. بنابراین آنچه مهم است ، درست و بدون عیب خواندن و هماهنگ با مفهوم واژه های در هم تنیده شعر و موزیک است.

به این ترتیب برای گزینش یک خواننده در زمینه موزیک پاپ شرایط زیر فقط لازم می باشد و نه کافی ، که باید از سوی کارشناسان و استادان در این زمینه به آزمایش درآید. البته در صورت گذراندن این آزمون ها فقط آغاز کار می باشد و نه خواندن در یک آلبوم. این شخص باید در فرم و یا سبکی که در زمینه موزیک پاپ مورد نظرش می باشد تا مدتها کارکند و تجربه بیاموزد تا سزاوار خواندن در یک آلبوم باشد . آلبومی که شایستگی فرهنگ ایران را داشته باشد. در آن صورت است که مردم می توانند او را بپذ یرند یا حتا نپذیرند:

1- داشتن صدای دلنشین و مطبوع و مورد نظر برای فرم و سبکی که شخص می خواهد در آن زمینه فعالیت کند. بدیهی است که این ویژ گی در فرم ها وسبک های گوناگون یکسان نمی باشد.
2- توانا یی در زمینه شناخت ریتم و اجرای ریتم.
3- توانایی بهره گیری از این صدا در خواندن و ادای درست نت ها و تمیز دادن نت ها از یکدیگر و همچنین پرش نت ها و پاساژها.
4- بهره مندی از نواختن و یا دست کم آشنایی با یک ساز که این ویژگی بسیارمهمی است برای خارج نخواندن و رعایت کردن ریتم .
5- میزان و یا چند و چون ، موزیکی را که تا کنون شنیده که پشتوانه وسابقه فرهنگ موزیک او را نشان می دهد.
6- میزان آشنایی و آگاهی به فرم ها و سبک های گوناگون موزیک پاپ متداول روز در جهان و یا هر گونه موزیکی که مورد پسند شخص می باشد .
7- میزان بهره مندی از آگاهی های آکادمیک ( سلفژ ، هارمونی ، نت و...) که همه این موارد آزمون های ابتدایی هستند که باید ازسوی استادان در این زمینه ها آزمایش و پذیرفته شوند.

باید گفت که سنجش فهمیدن ریتم و نواختن آن وهمچنین ادای درست خواندن نت ها ( آواها ) از آزمون های ابتدایی می باشد که برای ورود کودکان به هنرستان های موزیک انجام می گیرد و در غیر این صورت از ورود کودک به هنرستان جلوگیری می شود. که صد البته بخشی ازخوانند گان در اجرای این دو مورد مهم (حتا بعد از سال ها) ناتوانند.

یک خواننده بی سواد از نظر موسیقی که (از نظرصدا و درست خواندن قابل قبول باشد) ممکن است برای مدتی با آنچه که در سر دارد و آنچه که آهنگساز برای آموزش به او دیکته می کند بصورت بومی سر کند اما همیشه در همین میزان باقی می ماند و برای ادامه کارهمواره برای درست خواندن به آهنگساز نیازخواهد داشت و هیچ گاه پیشرفت و دگرگونی در فرم خواندن و گزینش موزیک در کارش نخواهد داشت».

کوروش یغمایی


منبع:
سایت شخصی کورش یغمایی

1392/09/2 ارسال شده توسط: مهدی نظرات ()
تگ: کورش یغمایی ، مصاحبه کورش یغمایی ، یادداشت کورش یغمایی ، کورش یغمایی اهنگ ، متن ترانه ها ،

جدیدترین مطالب
لیست کامل مطالب ارسالی
متن آهنگ حامد همایون با نام حاکم احساس 1395/12/22
متن آهنگ محسن ابراهیم زاده با نام کار دله 1395/12/16
متن آهنگ علی لهراسبی به نام وای خدا پر حرفم 1395/12/9
متن آهنگ محسن چاوشی به نام زندان 1395/12/9
متن آهنگ محمد علیزاده به نام مثل مرگ 1395/12/6
متن آهنگ محسن ابراهیم زاده به نام تا ابد 1395/12/1
متن آهنگ مجید خراطها چجوری تونستی 1395/11/30
متن آهنگ رضا صادقی به نام ندیدنت 1395/11/26
متن آهنگ رضا یزدانی به نام زخمی 1395/11/26
متن آهنگ سیروان خسروی به نام تعجب نکن 1395/11/26
متن آهنگ علی لهراسبی چتر و خیابون 1395/11/25
متن آهنگ جدید امیر تتلو بنام گیر کردم رو تو 1395/11/22
متن آهنگ بابک جهانبخش به نام کافه پاییز 1395/11/21
متن آهنگ سالار عقیلی به نام ایران سربلند 1395/11/20
متن آهنگ حجت درولی به نام بغلم کن 1395/11/20
متن آهنگ رستاک بنام وقت خواب 1395/11/17
متن آهنگ محمد علیزاده بنام عشق من 1395/11/15
متن آهنگ مجید اخشابی بنام هنگام پرواز 1395/11/15
متن محسن ابراهیم زاده بنام بوی بارون 1395/11/14
متن آهنگ همایون شجریان آهای خبردار 1395/11/13
متن آهنگ مجید خراطها بنام پنجره 1395/11/10
متن آهنگ استاد ایرج بنام هم نفس 1395/11/7
متن آهنگ مجید خراطها بنام سلفی 1395/11/3
متن آهنگ عماد طالب زاده بنام به جون دوتامون 1395/11/1
متن آهنگ احسان خواجه امیری شهید آب و آتش 1395/11/1
متن آهنگ مجید اخشابی بنام فقط آرزو کن 1395/10/29
متن آهنگ محمد علیزاده بنام ۴۰ درجه 1395/10/27
متن آهنگ محمد علیزاده بنام خدانگهدار 1395/10/27
متن آهنگ چطوری دیوونه از محمدرضا گلزار 1395/10/27
متن آهنگ مرتضی اشرفی بنام حیف 1395/10/27
جستجو
جستجو

تبلیغات

نظرسنجی

بیوگرافی خوانندگان
سایت مپ
بیوگرافی مازیار فلاحی
احسان خواجه امیری
ایرج بسطامی
محمدرضا شفیعیکدکدنی
بابک جهانبخش
حسام الدین سراج
رضا صادقی
سیاوش
بنان
شادمهر
کورش یغمایی
محسن چاووشی
صدیق تعریف
عکس محسن یگانه
فرهاد مهراد
فریدون فروغی

متاتگ ها
مازیار فلاحی, متن آهنگ ها, رضا یزدانی, داریوش, متن فول آلبوم گروه کیوسک, گوگوش, متن آهنگ خوانندگان, اکورد گیتار, فول اکورد گیتار, متن تمام آهنگ های گروه کیوسک, متن ترانه های همایون شجریان, حجت درولی, فریدون فروغی, محسن یگانه, متن اهنگ های بابک جهانبخش, متن موزیک, متن اهنگ های جدید, بابک جهانبخش, متن البوم های جدید, Kiosk band lyrics, متن اهنگ, متن ترانه های فارسی, متن ترانه های عمید عسگری؛متن ترانه های جدید, متن ترانه های احسان خواجه امیری, متن اهنگ های فارسی, متن ترانه های سنتی, فول متن ترانه, متن ترانه های خوانندگان, متن ترانه های جدید, متن آهنگ, فول متن ترانه ها, متن اهنگ های حمید عسگری, متن اهنگ های ایرانی, معین, احسان خواجه امیری, متن البوم های داریوش, متن آهنگ های حجت درولی, متن آهنگ های گروه کیوسک, متن ترانه ها, متن اهنگ های هایده, مستان و همای, متن آهنگ های آرش سبحانی, متن ترانه های قدیمی, متن اهنگ های قدیمی, متن ترانه های ایرانی, متن همه ترانه های حمید عسگری؛متن البوم های حمید عسگری, متن ترانه های هایده, متن ترانه های داریوش, متن اهنگ های احسان خواجه امیری, متن ترانه,

دوستان وبلاگ
تبادل لینک هوشمند
وبلاگ تفریحی
راهنمای نحوه گزارش نویسی مهندسان ناظر ساختمان
فروشگاه اینترنتی
دانلود مقاله،تحقیق
آواز ایرانی
چاووشی دانلود

همه لینکها || ارسال لینک




تمام حقوق متعلق متن آهنگ است